TUAI PADI ANTARA MASAK, ESOK JANGAN LAYU-LAYUAN, INTAI KAMI ANTARA NAMPAK, ESOK JANGAN RINDU-RINDUAN...

Monday, April 18, 2011

Aku Yang Kini...


Aku kini bukan lagi aku yang kau kenal dulu
aku kini aku yang baharu
yang lebih tegar
bukan lagi perayu
di hatiku kini
sudah mati segala rasa itu
yang pernah bersemi
dalam ruang hatiku yang terdalam
suatu waktu dahulu

Bukan tak pernah aku berusaha
untuk pertahankan segala rasa itu
agar tetap subur dan mekar dalam taman hatiku
namun tiada dayaku
kerana aku sendirian membelai rasa itu
tanpa balas

Mungkin suatu hari nanti
akan tiba waktu itu
dan ketika itu
aku akan pergi dari duniamu
tak akan kembali lagi
untuk selamanya
kerana hatiku telah kering
tiada lagi yang tersisa untukmu

Dan pada waktu itu
akan kuhapuskan namamu
dan segalanya tentangmu
biar aku tenang tanpa kenangan bersamamu
yang masih membelit tangkai hatiku...

No comments:

Post a Comment