TUAI PADI ANTARA MASAK, ESOK JANGAN LAYU-LAYUAN, INTAI KAMI ANTARA NAMPAK, ESOK JANGAN RINDU-RINDUAN...

Wednesday, April 10, 2013

Sungguh, Diri Ini Redha....


       Setelah memuhasabah diri, saya akur dan menerima segala yang terjadi dengan hati terbuka, jadi tidak timbul lagi istilah 'marah' dan 'jauh hati.'  Saya redha akan segala yang tertulis.  Saya juga sedar, dalam hidup ini kita wajib berhijrah, daripada yang tidak baik, kepada yang baik, dan daripada yang baik, kepada yang lebih baik. Mungkin saya sedikit emosional pada awalnya, tetapi kini tidak lagi. 

       Saya tahu bahawa saya tidak keseorangan kerana Dia sentiasa ada untuk mendengar segala keluh kesah dan rintihan saya.  Kini saya sedang berusaha untuk melupakan segala yang pernah menjadi kenangan dalam hidup saya, termasuklah sebuah persahabatan.  Bukan kerana saya terluka, tetapi kerana saya harus meneruskan hidup saya yang masih berbaki dengan penuh ceria tanpa menoleh ke belakang lagi...dan yang paling penting, kerana saya sudah penat untuk memikirkannya....

        Pada perkiraan saya, sudah acap kali saya memberikan kemaafan dan untuk yang terakhir kalinya, saya sekali lagi memberi kemaafan, jika itu yang dipinta.  Harapan saya, biarlah keadaan kini kekal untuk selama-lamanya...kerana begini lebih baik untuk kita.

No comments:

Post a Comment