TUAI PADI ANTARA MASAK, ESOK JANGAN LAYU-LAYUAN, INTAI KAMI ANTARA NAMPAK, ESOK JANGAN RINDU-RINDUAN...

Thursday, April 12, 2012

Aku Kini Bukan Lagi Aku Yang Dulu...


Duhai teman
maafkanlah diri ini
kerana aku kini bukan lagi aku yang dulu
yang  bisa menemani sunyimu
yang selalu menyapamu dari kejauhan
bukan lagi teman yang mendengar keluh kesahmu
namun 
kita tetap berteman
walau tanpa kata
tak pernah lagi bicara

Duhai teman
aku tahu
ku juga maklumi
dirimu berduka
kerana aku kini bukan lagi aku yang dulu
pergi tanpa izinmu
menyepi tanpa alasan
biarlah tak perlu kau tahu
semoga kau mengerti jua nanti

Duhai teman
aku tahu
aku juga mengerti
betapa luluh hatimu
kerana tega aku menghindarimu
meninggalkanmu bertemankan sepi
namun tak daya aku menjelaskannya
semoga kau memahami jua nanti

Duhai teman
maafkanlah diri ini
kerana aku bukan lagi aku yang dulu
hanya kemaafan yang kupinta
jangan ada dendam di hatimu
kerana kita tetap berteman
walau tak seperti dulu
kuiring doa dari kejauhan
moga dirimu bertemu bahagia
yang kaudambakan...

No comments:

Post a Comment