TUAI PADI ANTARA MASAK, ESOK JANGAN LAYU-LAYUAN, INTAI KAMI ANTARA NAMPAK, ESOK JANGAN RINDU-RINDUAN...

Monday, February 28, 2011

Pantai Cherating...

 

Deru ombak dan desiran angin seperti tergiang-giang di telinga 

hamparan putih bersih pantaimu begitu mengujakan

damaimu menggamit rinduku

tak sabar aku untuk menemuimu

mendakapmu melalui semua deriaku

sabarlah menanti kehadiranku

wahai pantai indah Cherating namamu...


Derumu menggamitku sebelum mentari menjengah
tanpa ragu, aku berlari ke dalam pelukanmu
ohhh...dinginmu membungkus tubuhku
sepoi bayumu mengusap lembut mulus wajahku
aku teruja

Ombakmu memukulku lembut
membelaiku penuh kasih
rinduku terubat
aku mahu terus begitu selamanya
lemas dalam dakapan mesramu

Tiba-tiba kau mengasariku tanpa rela
aku tersungkur dalam ganas ombakmu seketika
langit dan mentari menjadi saksi
ombakmu semakin ghairah memperlihatkan diri

Namun aku tetap di situ, terpaku
membiarkan diri dipelakukan begitu
apabila ganasmu semakin menggila
aku akur dan terpaksa berundur
meninggalkanmu tanpa rela…
                                                     

No comments:

Post a Comment